Första klara alstren 2011!

Har äntligen virkat klart vantar och mössa som påbörjades under 2010. Mössan gjordes klar på två kvällar, vantarna tog lite längre tid. Garnet är köpt hos Tina på stickat & klart i Borås. (mysigaste ganbutiken) Drops eskimo heter garnet och jag virkade med nr 7 på virknålen. Mönstren kommer från www.garnstudio.com. Mössan ändrade jag på avlutningen på mönstret och virkade en picotkant istället för att bara maska av jämnt.


Man märker att man är ammatör när man inser att det tar lite tankekraft och teknik för att göra två vantar i samma storlek... men det var bra att öva sig! Både mössa och vantar är varma och goa vilket är bra i en vinter som denna! Tänker inhandla ett sidenband och fläta i mössan eftersom den är något stor i nederkant och en fin rosett skulle piffa till den ytterligare!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

De blev så snygga :-) Min halsduk börjar ta form, även om jag inte har stickat på några dagar nu. Får se om jag tar fram den ikväll kanske.

2011-01-12 @ 07:06:19
URL: http://blogg.passagen.se/nettzi
Postat av: Elisabeth

Fin blogg Josefin og fine prosjekter du har gjort. Her kommer jeg nok til å titte innom. Håper det står fint til med dere alle 4. Hilse :o)

2011-01-12 @ 13:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0